KONTAKT
Turystyka - Noclegi Turystyka - Gastronomia Turystyka - Atrakcje turystyczne Wyspa Sobieszewska - Mapa wyspy Polecamy - Galeria zdjęć Wyspa Sobieszewska - Komunikacja
Artykuły z działu
REKLAMA
Szlak turystyczny Wyspy Sobieszewskiej

Szlak pieszy po Wyspie Sobieszewskiej (10 km, kolor zielony).

Tablica informacyjna o przebiegu szlakuSzlak turystyczny Wyspy Sobieszewskiej jest szlakiem pieszym PTTK, oznaczonym kolorem zielonym. Jego długość wynosi 10 km. Stanowi on odcinek Międzynarodowego Szlaku Pieszego E-9 (Nadmorskiego), przebiegającego m.in. polskim wybrzeżem.

Przebieg szlaku (10 km): Sobieszewo - Orle - Wieniec - Komary - Świbno.

Opis szlaku: Szlak rozpoczyna się w centrum Sobieszewa, w rejonie przystanku komunikacji miejskiej przy moście pontonowym. Wiedzie stąd przez 150 m ul. Turystyczną w kierunku Świbna (droga krajowa 501) do ul. Radosnej. Na skrzyżowaniu tychże ulic skręca w lewo i dalej ul. Radosną kieruje się na północ. Po przecięciu ulic Pogodnej i Barwnej (Ośrodek Relaks) szlak wchodzi w las prowadząc dalej betonowym traktem. Na najbliższym skrzyżowaniu następuje skręt w prawo i po ok. 100 m przecięcie drogi asfaltowej (ul. Falowa). Dalej marszruta leśną drogą międzyoddziałową w kierunku wschodnim. Po ok. 2 km skręcamy w lewo i po 150 m w prawo. Dalej idziemy prosto i po 600 m wychodzimy naprzeciwko Hotelu Orle na wyraźną drogę poprzeczną (ul. Lazurowa). Na drodze tej skręcamy w lewo ku morzu, by po niecałych 100 m na skraju lasu (tuż przez wieżą obserwacyjną) pójść w prawo. Ścieżką na skraju lasu idziemy prosto w kierunku wschodnim przez ok. 650 m. Po swojej lewej stronie mamy wydmy i plażę, po prawej las. Po dotarciu do drogi wychodzącej z lasu na plażę szlak skręca w prawo i prowadzi 550 m drogą leśną na południowy wschód. Następnie opuszcza ją i ścieżką w lewo wspina się na wał wydmy szarej. Przez lokalną kulminację (32 m n.p.m.) doprowadza do drogi leśnej z Wieńca na plażę. Tutaj skręcamy w lewo i po 250 m w prawo. Wchodzimy na trakt, którym szliśmy na początku trasy. Po ok. 1,1 km szlak przecina drogę asfaltową (przebiegającą w lesie). Oznacza to, że znajdujemy się w Komarach.

Port rybacki w Świbnie - koniec szlakuIdziemy dalej naszym traktem i po 1,5 km skręcamy w lewo. Po 150 m wychodzimy na drogę poprzecznš i tu skręcamy w prawo. Drogą tą po 200 m wydostajemy się na betonowy trakt i nim posuwamy się w prawo. Następnie po 700 m osiągamy skraj lasu, a po zwrocie w prawo ulicę Świbnieńską. Po swojej lewej stronie mamy port rybacki w Świbnie. Wzdłuż zabudowań ul. Świbnieńskiej docieramy do skrzyżowania z główną szosą (ul. Boguckiego). Na skrzyżowaniu tym skręcamy w lewo i idziemy ul. Boguckiego w dół, w kierunku Wisły. Nad Wisłą, przy przeprawie promowej między Świbnem i Mikoszewem, kończy się szlak.

Zobacz więcej: Szlak Wyspy Sobieszewskiej na stronach PTTK

BG

Copyright © 2000-2017 by Bartosz Gast & Maciej Kifner. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Engine aplikacji: Dobis.pl       Design: Siter.pl

W naszym serwisie wykorzystujemy pliki cookies w celach reklamowych, statystycznych i do personalizacji stron. Możesz wyłączyć używanie plików cookies w przeglądarce internetowej jednak może to uniemożliwić poprawne działanie witryny.